Pomoćnik u nastavi je osoba koja pruža neposrednu podršku učenicima s posebnim obrazovnim potrebama koji su uključeni u redovan sustav odgoja i obrazovanja. Cilj potpore pomoćnika je izjednačavanje mogućnosti učenika u svrhu osiguravanja njemu primjerenog odgoja i obrazovanja s tendencijom osamostaljivanja i sudjelovanja učenika u školskoj sredini. Polaznici programa za stjecanje djelomične kvalifikacije pomoćnik u nastavi/pomoćnica u nastavi će steći potrebne kompetencije i znanja o odgoju i obrazovanju učenika s teškoćama.
Poslovi pomoćnika u nastavi uključuju:
- podršku u komunikaciji i socijalnoj uključenosti
- upoznavanje s inkluzivnim obrazovanjem i razvojnim osobitostima učenika s teškoćama u razvoju
- potporu u kretanju te podršku pri uzimanju hrane i pića
- poticanje učenika u obavljanju školskih aktivnosti i zadataka
- suradnja s učiteljima/nastavnicima i stručnim suradnicima te vršnjacima učenika u razredu
- neposrednu podršku učeniku u obavljanju higijenskih potreba te osnovne zdravstvene zaštite i zaštite na radu
Program obrazovanja provodi se redovitom nastavnom u trajanju od 250 sati. Ishodi učenja ostvaruju se dijelom vođenim procesom učenja i poučavanja u trajanju od 90 sati, dijelom učenjem temeljenim na radu u trajanju od 122 sata, a dijelom samostalnim aktivnostima polaznika, u trajanju od 38 sati. Učenje temeljeno na radu obuhvaća rješavanje problemskih situacija i izvršenje konkretnih radnih zadaća u manjem dijelu u simuliranim, a u znatno većem dijelu u stvarnim uvjetima – u školi.